Breuss-massage

De wervelkolom en tussenwervelschijven hebben een hele belangrijke functie in je rug. Ze zorgen er onder andere voor dat zenuwen worden beschermd en de wervels elkaar niet raken.

Rudolf Breuss ontwikkelde een fijngevoelige, energetisch massage van de wervelkolom, gericht op de tussenwervelschijven. Met deze Breuss massage kun je problemen met de wervelkolom, zoals ischias en hernia op een ongevaarlijke, maar doeltreffende manier behandelen.

BreussmassageVersleten tussenwervels In de filosofie van Breuss bestaan er geen versleten tussenwervelschijven, omdat alle cellen steeds weer vernieuwen. Wel bestaan er gedegenereerde tussenwervelschijven. Deze kunnen door massage weer worden gestimuleerd en daardoor verbeteren en herstellen.

Het effect van de massage wordt vergoot door het gebruik van zijdepapier. Door dit op de rug te leggen, komt de warmte en olie nog dieper tussen de tussenwervels. Goede resultaten zijn te behalen bij:

• Verkrampte en pijnlijke wervelkolom
  • Versleten wervels
  • Reumatische pijnen of artrose
  • Ischias, spit, hernia
  • Ziekte van Bechterew

Voorbereiding op Dorntherapie

Bij pijnlijke en verkrampte spieren of ernstige wervelkolomproblemen is de Breuss-massage de ideale voorbereiding op Dorntherapie.

De zachte manier van massage is zelfs geschikt bij osteoporose of pijn. De behandeling is absoluut pijnloos. In de olie gebruikt bij de massage zit St. Janskruid, bekend om zijn heilzame werking op de spieren en de wervelkolom.

De Breuss-massage wordt niet gegeven tijdens zwangerschap, griep, koorts, ontstekingen enz.