Medical taping

Medical tape ondersteunt spieren en gewrichten en is een doeltreffende manier om klachten te verminderen of helemaal op te heffen. Daarnaast wordt medical tape onder andere gebruikt om klachten bij C.O.P.D en hooikoorts te verminderen.Medical Taping knieschijfproblemen

Wat is medical tape?

Het is een special soort textiel, welke geweven is als onze eigen huid heel rekbaar is. Medical tape is  hypoallergeen en latex vrij. Het is watervast, waardoor je er mee kunt douchen, sporten en zwemmen.

Hoe het werkt?

Medical tape wordt met een bepaalde techniek aangebracht. Het tilt de huid als het ware op, waardoor een betere doorbloeding ontstaat en afvalstoffen worden afgevoerd. Het zorgt voor ontspanning in de spieren. Overbelaste spieren kunnen zo sneller herstellen.

Bij C.O.P.D en hooikoorts brengt de tape rust in zenuwen en slijmvliezen. Klachten verminderen of blijven helemaal weg. Bij C.O.P.D patiënten is bekend dat ze door de  behandeling met medical tape over meer longinhoud beschikken en minder medicijnen hoeven te gebruiken.

Medical taping heeft vele toepassingen. Het maakt bijvoorbeeld littekens minder zichtbaar. De tape zorgt ervoor dat de spanning op de huid verminderd en deze weer soepel wordt, ook de onderliggende bindweefsel welke vaak hard iswordt hierdoor ook weer zachter.

Wist u dat medical taping ook een effectieve en pijnvrije behandeling is bij carpaal-tunnelsyndroom en syndroom van Quervain
Zonder operatie van de klachten afkomen is dus wel mogelijk!

Medical Taping hooikoorts en C.O.P.DBij welke klachten is medical tape nog meer effectief?

• RSI-klachten
  • Tennisarm of golferselleboog
  • Carpaaltunnelsyndroom en syndroom van Quervain
  • Lopersknie, klachten met de achillespees, hielspoor en andere voetproblemen